התנהגות לימודית ואינטליגנציה כהסברים להישגיהם של ילדים בלימודים
Schaefer & McDermott, 1999
תקציר
במאמר זה, התנהגות לימודית ואינטליגנציה הם משתנים בלתי תלויים והישגים בלימודים הוא המשתנה התלוי. החוקרים מראים איך שני המשתנים הבלתי תלויים משפיעים על המשתנה התלוי, כלומר איך אינטליגנציה והתנהגות הלימודית משפיעים על ההישגים הלימודיים. מטרת המאמר היא לבחון את השפעת ההתנהגות הלימודית והאינטליגנציה של התלמיד על ביצועיו הלימודיים. המאמר מציג סדרת מחקרים שבוחנים את יכולתם של ממדים בולטים של התנהגות לימודית להסביר את ההבדלים בביצועיהם הלימודיים של ילדים. המדגם כלל תלמידים בני 6-17. במחקר נעשה שימוש בשאלון התנהגות לימודית [מוטיבציה למסוגלות, יחס ללימודים, ריכוז/התמדה, אסטרטגיה/גמישות], שאלון יכולת אינטלקטואלית, ומדידת הישגים בלימודים על ידי ציונים שהתקבלו ממורי בית הספר.
רקע
היכולת הקוגניטיבית - היא עדיין אמצעי הניבוי הטוב ביותר של הישגים בלימודים, אך בעייתית לצורך התערבות חינוכית – כוללת גורמים גנטיים וסביבתיים שבמהותם אינם ניתנים לשינוי. אפשרות אחרות להתערבות היא באמצעות בחינת גישתם של התלמידים למשימת הלימוד – אפשר לצפות עליהן בקלות ולשנותו ביעילות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^