הקיימות של בתי ספר חדשניים כארגונים לומדים וכקהילות מקצועיות לומדות במהלך רפורמת סטנדרטיזציה

סיכום בעברית בהיקף 1501 מילים, של המאמר:

Giles, C., & Hargreaves, A. (2006). The sustainability of innovative schools as learning organizations and professional learning communities during standardized reform. Educational Administration Quarterly, 42(1), 124-156.‏

 

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


הקיימות של בתי ספר חדשניים כארגונים לומדים וכקהילות מקצועיות לומדות במהלך רפורמת סטנדרטיזציה
Giles & Hargreaves, 2006

מבוא
לבתי ספר חדשניים יש כמה מהמאפיינים של ארגונים לומדים ושל קהילות מקצועיות לומדות, אבל הם בדרך כלל לא משמרים את ההצלחה לאורך זמן. האם בתי ספר חדשניים שמעצבים עצמם באופן מודע כארגונים לומדים וכקהילה מקצועית לומדת יכולים לשמר את ההצלחה המבטיחה שלהם גם לנוכח המחזור הצפוי של התשת השינוי, של הלחץ וצרות העין של הסביבה, המקצוע והקהילה, ושל הלחץ שנובע מרפורמת הסטנדרטיזציה המאפיינת את התקופה ההיסטורית הנוכחית?
מטרת המאמר היא לחקור את ההשפעה של הגורמים הללו על שלושה בתי ספר חדשניים ועל הקיימות שלהם לאורך זמן. המחקר מתמקד במיוחד בקיימות המבטיחה של אחד מבתי הספר האלה, שבאופן מודע עיצב את עצמו כארגון לומד וכקהילה מקצועית לומדת.
אף שנדרש מחקר נוסף, המאמר מראה שהמודלים של ארגון לומד ושל קהילה מקצועית לומדת יכולים לסייע לבתי הספר לפתח עמידות גדולה יותר לתהליכים הקונבנציונליים של התשת השינוי ולשינוים הסביבתיים, אך בדומה לבתי ספר חדשניים אחרים, גם בית ספר זה הראה סימנים של כניעה לדפוסים קונבנציונליים של חינוך לנוכח רפורמת הסטנדרטיזציה.

פרספקטיבה תיאורטית
לאורך ההיסטוריה בתי הספר מפגינים יציבות רבה של מאפיינים כגון חלוקה לשכבות גיל, תכנית לימודים מבוססת נושא, מערכת שעות של שיעור אחרי שיעור, וכדומה. לעתים גישה קונבנציונלית זו נפרצת על ידי שיטה חדשה שאפילו זוכה להכרה, אך לאחר תקופה מסוימת של "תור זהב" בתי הספר שהיו חדשניים, חוזרים לאמץ את המאפיינים הקונבנציונליים.
לתהליך זה יש שלוש סיבות עיקריות: (1) בתי הספר החדשניים לא נתפסים כ"בתי ספר אמיתיים" אלא כניסיון לקדם רעיון, והם מעוררים קנאה וחרדה בקרב בתי ספר אחרים. (2) יש לחצים סביבתיים מהרשויות ומההורים לחזור למודל הקונבנציונלי של בית הספר. (3) תהליכי שינוי מדיניות לקראת סטנדרטיזציה גוברת והולכת במערכות החינוך.
האם עיצוב מודע כקהילה מקצועית לומדת וכארגון לומד יכול לעזור לבית הספר החדשני...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^