ההשפעה של משימות מעוררות על המוטיבציה לקריאה ועל ההבנה

סיכום בעברית בהיקף 811 מילים, של המאמר:

Guthrie, J.T., Widgield, A., Humenick, N.M., Perencevich, K.C., Taboada, A., & Barbosa, F. (2006). Influences of Stimulating Tasks on Reading Motivation and Comprehension. The Journal of Educational Research, 99(4), 232-246.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


ההשפעה של משימות מעוררות על המוטיבציה לקריאה ועל ההבנה
Guthrie et al., 2006

תקציר
אחת מהגישות התיאורטיות להגברת מוטיבציה פנימית לקריאה כוללת את שימוש המורים בעניין מצבי כדי לעודד את ההתפתחות של עניין ארוך טווח בקריאה. החוקרים בוחנים את האפשרות באמצעות משימות מעוררות עניין, כמו תצפיות ישירות וניסויים במדע, כדי להגביר את העניין המצבי. החוקרים גם מספקים ספרים בנושא של משימות מעוררות עניין והדרכה למרים שתוכל לתת מענה לסקרנות שעולה מהמטלות. המוטיבציה של התלמידים מנבאת את רמת הבנת הנקרא שלהם לאחר שליטה במשתנה של הבנה ראשונית. מספר המשימות המעוררות לא הגביר את הבנת הנקרא במבחן מתוקנן כשמשתנה המוטיבציה הוחזק קבוע, ודבר זה מצביע על כך שהמוטיבציה תיווכה את ההשפעה של המשימה המעוררת על הבנת הנקרא. נראה כי משימות מעוררות בקריאה הגבירו את העניין המצבי (situational interest), והעניין המצבי הגביר את המוטיבציה הפנימית לטווח הארוך ואת הבנת הנקרא.

מחקרים קודמים
חוקרים הראו קשר בין מוטיבציה לקריאה. בעיקר בכיתות ג'-ה', המוטיבציה לקריאה מנבאת את ההישגים בקריאה במבחנים מתוקננים (Sweet, Guthrie, & Ng, 1998)....

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^