הגבול בין הדרכה לטיפול – מבט שני
רובינשטיין, 1990
מבוא
הדרכה בטיפול פסיכולוגי, גם כמדריך וגם כמודרך, היא סיטואציה לימודית ייחודית שיש בה גם מרכיבים לימודיים אך גם היבטים רגשיים. המאמר הנוכחי עוסק בקווי הדמיון והשוני בין הדרכה לבין טיפול, וטוען שיש להביט על הדמיון והשוני בין הדרכה לבין טיפול, בהקשר לסוג הטיפול שעליו ניתנת ההדרכה.
אזורי החפיפה בין הדרכה לטיפול
א. תובנה וצמיחה אישית בטיפול מול מודעות עצמית וצמיחה מקצועית בהדרכה
הדרכה וטיפול חולקים ביניהם את היבט פיתוח המודעות העצמית של המטופל/המודרך, כלומר גם בהדרכה וגם בטיפול, המדריך או המטפל, ביחד עם המודרך או המטופל, מקדמים היבטים שונים של המודעות העצמית של המודרך או המטופל במטרה להשיג את מטרות ההדרכה או הטיפול.
ב. קשר מדריך-מודרך מול הקשר מטפל-מטופל
החפיפה בין הדרכה לטיפול מתקיימת בכך שבשתיהן מתפתח קשר אישי משמעותי בין המדריך או המטפל לבין המודרך או המטופל, שנוצר כאשר המודרך או המטופל חשים מקובלים ומובנים, וכאשר נוצר קשר אותנטי עם המדריך או המטפל.
ג. התנגדות...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^