האם מישחוק (gamification) משפר את תוצאות הלמידה של תלמידים? עדויות ממטא-אנליזה וסינתזה של נתונים איכותניים בהקשרים חינוכיים
Bai et al., 2020
1. רקע
בשנים האחרונות קיימת התלהבות כלפי מישחוק כגורם מעורר מוטיבציה ללמידה. מאמר זה הינו מטה-אנליזה של מחקרים שבחנו את ההשפעה של מישחוק על ההישגים הלימודיים.
1.1. אלמנטים של משחק. מישחוק מוגדר כיישום של אלמנטים של משחק דיגיטלי בהקשרים לא משחקיים, על מנת לקדם את ההתנהגות המוטיבציונית של המשתמשים. אלמנטים של משחוק במחקר זה הם: תגים, אתגרים, לוח תוצאות, רמות המשחק, הנרטיב של המשחק, נקודות, גרף ההתקדמות, וקבוצות.
1.2. תיאוריות נפוצות שתומכות במישחוק. הספרות מתייחסת לתיאוריות שונות כלפי משחוק כגון תיאוריות קביעת המטרות (goal-setting), תיאוריית המסוגלות העצמית (Self-efficacy), תיאוריית ההכוונה העצמית (Self-determination), תיאוריית ההשוואה החברתית (Social comparison), תיאוריית הזרימה (Flow), ותיאוריית ההתניה האופרנטית (Operant conditioning).
2. סקירות קודמות
בחלק זה מוצגות סקירות קודמות בנושא מישחוק....
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^