האימפריה העות'מאנית: קולג'ים, מופתים ושופטים
Imber, 2009
בתחילת המאה ה 14 החוק האיסלמי היה כבר מעוצב והשפיע על הנורמות החוקיות והדתיות באימפריה ועיצב את החברה העותמנית. התורכים שהרכיבו את האוכלוסיה המוסלמית היו ברובם בורים ואנאלפבתים אך אמונתם באיסלם הייתה חזקה. מנהיגי האזור המערבי של אנטוליה אימצו את התרבות השפה והחוק האיסלמי לפי אסכולת "חנאפי" שהייתה דומיננטית תחת הסלג'וקים באנטוליה, והפכה באותה תקופה לדומיננטית ביותר במזה"ת.
על מנת לייסד מערכת משפטית היה צורך בהקמת קולג'ים להכשרת מורים מופתים ושופטים שהיו אמונים על תפעול המערכת. ההסטוריון האג'יק פשזייד מייחס את הקמת הקולג' הראשוןבעיר איזניק לסולטן אורחאן אשר מינה את דאוד קאיזרי לנהל את המוסד האקדמי. רבים מהפרופסורים ששמשו כשופטים או מופתים נהגו לצאת למשאות לקהיר ודמשק על מנת להעמיק את למודיהם. מסעות אלה למרכזי הלימוד במקומות בעולם המוסלמי הישן היו חיוניים להעברת החוק והתרבות המוסלמים לאמפריה העותמנית הצעירה נכון לאותן שנים (המאה ה 14). במרוצת השנים ובעקבות כך שהאמפריה העותמנית כבשה את מצרים וסוריה כל מוסודות הלימוד וההשכלה היו חלק מהאמפריה ולא היה הכרח לצאת למסעות לימוד כאלה. התפתחות הקולג'ים משכה אל האמפריה אנשי אקדמיה שהגיעו אליה ממקומות אחרים. מכיוון שהסולטנים רצו לשלוט בקולג'ים ובהתקדמות הסטודנטים הם הגדירו באופן שטתי את ההתקדמות בידע, בשכר ובתפקידים. נכתבו ספרי חוקים שהכתיבו את התנאים להתקדמות בלימודים ובשכר ואת התנאים לקבלת תעודות. כמו כן נוצרה היררכיה בין המוסדות הלימודיים היו שמונה שנחשבו טובים ביותר ועל מנת להיות שופט היה תנאי להיות בוגר של אחד ממוסדות אלה. על מנת למסד את הלימוד נכתב ספר חוקים שהגדיר את חובותיהם של התלמידים. מערכת החינוך שנוצרה נישלטה על ידי הסולטנים,סיפקה את...
לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^