אינטנסיביות העבודה של מתבגרים, ביצועים בבית הספר, ושימוש בחומרים: ההשפעה של מוצא אתני וסטטוס סוציו-אקונומי

סיכום בעברית בהיקף 1759 מילים, של המאמר:

Bachman, Jerald G., Staff, Jeremy, O’Malley, Patrick M., Freedman-Doan, Peter. (2013). Adolescent work intensity, school performance, and substance use: Links vary by race/ethnicity and socioeconomic status. Developmental Psychology, 29(11), 2125-2134.

להורדת הסיכום
הזן פרטים » הזן פרטי תשלום » קבל את הסיכום במייל

מחיר הסיכום: 42 ₪


זוהי כתובת הדוא"ל אליה יישלח הסיכום, הקפד להזין כתובת תקינה


אופציונלי. השם שיופיע על החשבונית


אינטנסיביות העבודה של מתבגרים, ביצועים בבית הספר, ושימוש בחומרים: ההשפעה של מוצא אתני וסטטוס סוציו-אקונומי
Bachman et al., 2013

תקציר
תלמידי תיכון רבים שמקדישים שעות רבות לעבודה בשכר במהלך שנת הלימודים, נמצאים בסיכון מוגבר לציונים נמוכים ולשימוש בסמים, על אף שנותרות שאלות- אם קשרים אלו משקפים סיבתיות או הבדלים קודמים (השפעות מבחירה). שאלות גם נותרות באשר להשתנות של אסוציאציות כאלו לפי מצב סוציו- אקונומי (SES) וגזע/ מוצא אתני. המחקר הזה בוחן את השאלות הללו באמצעות נתונים של המייצג הארצי משני עשורים (1991-2010) של מעקב שנתי של סקרים לניטור העתיד, בהם מעורבים 600,000 תלמידים בכיתות י' ובכיתות י"ב. תלמידים אמריקאיים לבנים, באופן עקבי, מחזיקים יותר בתעסוקה בשכר במהלך שנת הלימודים, ביחס לקבוצות מיעוט. בקרב תלמידים אמריקאיים אסייאתים ואמריקאיים לבנים, עוצמת העבודה בשכר קשורה באופן שלילי עם השכלת הורים וממוצע ציונים (GPA) וכן קשורה באופן חיובי לשימוש בסמים. בנוסף, בקרב תלמידים אמריקאיים אסייאתים ואמריקאיים לבנים, אלו עם ההורים המשכילים ביותר, נראה קשר שלילי חזק בין עוצמת העבודה לבין ממוצע הציונים (GPA), ואילו קשרים חלשים יותר עבור התלמידים עם הורים פחות משכילים (כלומר SES – מצב סוציו- אקונומי נמוך יותר). כל הקשרים הללו, פחות ברורים אצל תלמידים היספניים ועוד פחות אצל תלמידים אפרו-אמריקניים. נראה אפוא, כי כל 'המחירים' שייתכן ומיוחסים עקב שעות עבודה רבות של תלמידים, הם הכי חמורים עבור אלו בעלי היתרון הכי גדול- תלמידים אמריקאיים- אסייאתים או אמריקאיים לבנים עם הורים משכילים. שעות עבודה רבות מקושרות עם פחות חסרונות בקרב תלמידים היספניים ובמיוחד פחות בקרב תלמידים אפרו-אמריקאיים. העסקת בני נוער ירדה בין השנים 2008-2010, אך הקשרים שתוארו לעיל הראו שינוי קטן במשך למעלה משני העשורים.

מבוא
רוב תלמידי התיכון בארה"ב מקדישים זמן לעבודה בשכר, במהלך שנת הלימודים. מחקר הראה כי שעות עבודה רבות מתקשרות למגוון בעיות החל מהישגים לימודיים נמוכים ועד שימוש בסמים. לעומת זאת, כותבים אחרים העלו שאלות ספקניות בנוגע להיותם של הממצאים, מבוססים על דגימות כוללות באוכלוסייה, החלות גם על תתי קבוצות מסויימות, ובייחוד על תלמידים מקבוצות מיעוט גזעיות/אתניות ותלמידים ממשפחות עם הכנסה כלכלית נמוכה.
המאמר מסייע לענות על שאלות אלו באמצעות ניתוח נתוני הסקר של המייצג הארצי, מתוך פרוייקט ניטור-פיקוח העתיד (MTF), המאמר בוחן האם בני נוער מרקעים גזעיים/ אתניים וסוציו-אקונומיים מסוימים עשויים לסבול...

לקריאת הסיכום המלא הורד/י את הסיכום באמצעות הטופס לעיל^